Laptop scharnier stuk? De scharnieren zijn belangrijk onderdelen van de laptop die tijdens gebruik de flexibiliteit bieden om te openen en te sluiten van uw laptop. Een kapot laptop scharnier kan uw laptop onbruikbaar maken, het vervangen van een gebroken scharnier kan uw laptop een langere levensduur geven en u de kosten besparen van de aanschaf van een nieuwe.

HP Chromebook scherm vervangen

De symptomen van een laptop gebroken scharnier.

  • Er kan fysieke schade zijn in het scharnier of de behuizing. Deze zijn goed zichtbaar.
  • De laptop kan niet meer normaal open en dicht.
  • De rand om het scherm zit los.
  • Het scherm niet instellen op de gewenste positie.
  • Het scharnier kan "vastlopen" en wordt moeilijker te verplaatsen.
  • Krakend geluid wanneer u het scherm probeert te open of sluiten.

Wat zijn de consequenties van een laptop gebroken scharnier?

  • De laptop behuizing kan kapot gaan waar de draadbouten zijn bevestigd.
  • De plastic houder die messing vasthoudt – schroeven zullen breken.
  • De scharnieren zullen in 2 stukken breken.
  • Het scherm stopt met werken, begint te flikkeren of het ergste stuk gaat.
  • De Lcd kabel (kabel van het scherm naar moederbord) stuk gaat.

Hoe gaan laptop scharnieren stuk?

Schade door een val: De meest voorkomende reden om de Scharnieren van een laptop te vervangen, is schade door een val. Soms kan de schade aan de bovenklep van de laptop worden beperkt tot slechts een deuk waarmee u kunt leven, en soms kan er een stuk worden afgebroken waardoor de innerlijke werking van uw scherm zichtbaar wordt. Wanneer het scharnier loskomt van de achterklep, komt dat doordat de schroeven waarmee het scharnier aan de achterklep vastzit, niets hebben om in te schroeven. Het vrouwelijke deel breekt af van de achterkant.

Goedkoop laptop: De meeste low budget laptops zijn ontworpen om zo lang mee te gaan als de trend is om te veranderen. Ze zijn niet bedoeld om zo stevig te zijn en elke lichte val kan leiden tot schade, waaronder brekende scharnieren. De zakelijke laptops zijn weliswaar wat duurder, maar kwalitatief beter (zoals materialen, dus ook scharnieren). De meeste zakelijke laptops hebben magnesium behuizing met sterke metalen scharnieren en aldus tegen een stootje kan.

Scherm met één hand sluiten: Meestal zien we laptopgebruikers hun laptopdeksel sluiten met slechts één kant van het scherm met één hand. Een laptop dient te worden gesloten met twee handen. Dus aan beide zijden een gelijkmatige kracht. Met een hand sluiten geeft een onevenredige verdeling van de kracht en kan dus een defect scherm of scharnier als gevolg hebben.

Laptop aan het deksel dragen: Meestal is het onderste deel van je laptop zwaarder dan het deel waar het scherm in zit. Door het dragen van de laptop aan het deksel kunnen de scharnieren stuk gaan.

Ondeugdelijk product: Een laptop moet zo lang kunnen meegaan als u mag verwachten. Dit hangt af van het laptoptype, de prijs en hoe vaak u de laptop gebruikt.

Valt afgebroken laptop scharnier onder garantie?

Hoe is het scharnier afgebroken? Dat bepaald of het garantie is of niet. Garantie wil niet zeggen dat alles gedekt is in die periode. Wel dat u geholpen wordt bij problemen die ontstaan zijn door normaal gebruik en een gebrek die ontstaan is door problemen van de laptop zelf. Schade door eigen schuld valt nooit onder welke garantie dan ook, indien er sprake is van ondeskundig gebruik, van buitenaf komende onheilen (bliksem, water/vochtschade, val/stootschade, zandschade), wanneer consumentenelektronica voor professionele doeleinden wordt gebruikt en gebreken ontstaan door demontage.

Wettelijke garantie: De wettelijke garantie van (de meeste) producten is 6 maanden. Binnen de 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, gaat het laptop scharnier na 6 maanden kapot moet de koper bewijzen dat het defect te maken heeft met een fout in het product (de bewijslast verschuift indien u extra (verlengende) garantie heeft ingekocht). Als u kunt aantonen dat de ontstane schade niet door u was veroorzaakt, u uiteraard recht zou hebben op een kosteloze reparatie door de verkoper (fabriek).

Bewijs voor garantie: Als u een scheurtje aan de behuizing ziet, hoort u krakend geluid of de scharnieren lopen zwaarder dan moet u dat gelijk bij de verkoper (fabrikant) vermelden. Reclame van de aanbieder (laptop tegen een val kan, speciaal ontworpen voor de zakelijke reiziger, magnesium of metalen behuizing) is wel een belangrijk bewijs. Op internet zoeken of meer mensen probleem met hetzelfde model hebben.

Laptop scharnier reparatiekosten.

Kunnen laptop scharnieren worden gerepareerd? Het antwoord is ja. Een kapot laptop scharnier kan worden gerepareerd, maar wat de scharnieren reparatie kost. Er zijn enkele "doe-het-zelf"oplossingen op internet waarbij boren, lijmen en extra bouten nodig zijn. Deze methoden zijn goed, maar zijn niet efficiënt en ook lelijk.

HP Chromebook scherm vervangen

De kosten voor het repareren of vervangen van een laptop scharnier zijn de kosten van de onderdelen (scharnieren, eventueel de behuizing) als u het zelf doet. De onderdelen prijzen zijn niet hetzelfde dat hangt van het merk af. Bij Het vervangen van de Scharnieren moet opgelet worden dat het scherm, de webcam en de Wifi antenne niet beschadigd worden.

Vanaf 65,00€ incl. de scharnieren kunt u bij Computersall uw laptop scharnier laten vervangen. Voor het repareren van uw laptop scharnier meld u reparatie aan voor een gratie offerte.

Uw laptop langsbrengen of opsturen voor reparatie.

Laptop scharnier vervangen, Laptop scharnier repareren kosten

  1. Meld je reparatie aan?

    Vul het reparatieformulier zo volledig mogelijk. Zo kunnen we je zo goed mogelijk aangeven wat de reparatie gaat kosten. Binnen 24 ontvangt u geheel vrijblijvend een offerte.

  2. Stuur je laptop of breng het langs.

    Zodra we je laptop ontvangen hebben krijg je hiervan een bevestiging met een uitgebreide diagnose.

  3. Snel je laptop repareren

    Binnen 1-3 werkdagen krijg je je apparaat netjes gerepareerd terug, je apparaat wordt gratis verzekerd teruggestuurd.